Sokunknak ismerős lehet a reggeli káosz, sietség, a dugók, a megállóban várakozás és a mindennapi hajsza az idővel. De mi lenne, ha lenne egy egyszerű és fenntartható megoldás mindezekre?
Ebben segített a Magyar Kerékpárosklub által szervezett Bringázz a munkába! kampány, ami idén már 21. alkalommal hozta közelebb a kerékpározás örömeit az emberek mindennapjaihoz.
A 2023-as kampányunk központi elemei a bringás reggelik és uzsonnák, a Bicibusz és a Bringázz a munkába! kerékpározásra ösztönző applikáció, az ehhez kapcsolódó játékok, ezeken keresztül pedig a kerékpárral munkába járás népszerűsítése volt a célunk.
A kampány hívószava idén a kiszámíthatóság volt, hiszen a kerékpár egy olyan eszköz, amire mindig számíthatunk a mindennapjaink során. A kerékpározás nem függ a nemzetközi piactól, sem a helyijárat-menetrendtől, szabadságot és függetlenséget ad. Könnyű vele menetidőt, útvonalat tervezni, időt spórol a használójának, mert nem kell dugóban ácsorgással, parkolóhely kereséssel, átszállásokkal, hosszú sétákkal számolni. A kerékpár mobilitást biztosít, melyek az emberek jelentős része ki tud használni.
A kampány elsődleges célja idén is az volt, hogy minél több ember fedezze fel a kerékpározás előnyeit, és válassza ezt az egyszerű és hatékony közlekedési módot a hétköznapok során is. Nem csak a tapasztalt bringásokat céloztuk meg, hanem azokat is, akik még csak kacérkodnak a gondolattal, hogy munkába biciklizzenek. A gyerekekkel idén is sokat foglalkoztunk hiszen ők a jövő bringásai, a fiatalabb generáción keresztül szerettük volna meggyőzni a szülőket is, hogy apa- és anyataxizás helyett válasszák ők is a kerékpárt. Kiemelt figyelmet fordítottunk a kreatív megoldásokra, mint például a Bicibusz, amely nemcsak a közlekedést könnyíti meg, hanem közösségi élményt is nyújt.
Norman Triplett amerikai pszichológus már 1898-ban leírta a „társas facilitáció” jelenségét, ami szerint a közösség nagyobb erőbedobásra késztet, motivál. Ezt szerettük volna kihasználni az újra elinduló applikációs pontgyűjtő játékunkban és minél többeket pontgyűjtésre (=kerékpározásra) serkenteni. A verseny segít a rendszeresség fenntartásában és nekünk épp az volt a célunk, hogy minél gyakrabban válasszák az emberek a kerékpárt, ha munkába mennek, közlekedniük kell, ügyet intéznek, vagy akár a gyerekért oviba, iskolába mennek.
Bringás reggeli és uzsonna:
A tavaszi eseményt országszerte 82, az őszit 83 helyszínen rendezték mega partnereink: önkormányzatok, cégek, civilek, lelkes önkéntesek.
Bicibusz:
A tavaszi bringás reggelit követően június 12-16. között zajlott a Nagy Bicibuszmenet Zircen, Bajon, Zebegényben és Zuglóban. Ősszel pedig tovább bővült a Bicibuszok elterjedése az országban, ugyanis csatlakozott hozzánk Göd, Törökbálint és Kiskunfélegyháza is.
Bringázz a munkába! applikációs pontgyűjtő játék
Az őszi időszakban 5 kihívást hirdettünk az applikációban:
– Bringázz velünk munkába mindennap! 09.19.-10.22. között
– Bringázzunk együtt a munkába!
Ültess kerékpárra valakit, aki korábban még nem bringázott a munkába!
– Közös suliba bringázás? Naná!
Vidd bringával suliba/oviba a gyereked és szerezz pluszpontokat!
– Kombinált közlekedéssel nem akadály a munkába bringázás!
Használd a bringa +vonat/villamos/hév/busz kombinációt!
– Keressük a legbringásabb munkahelyeket!
Kié lesz a Legbringásabb munkahely cím?
2023-as Bringázz a munkába! kampány számokban:
Bővíthetnénk a cikket? Témát javasolnál?
Írj e-mailt a Magyar Kerékpárosklubnak!